7 noiembrie 2016

Includere socială

educatie-inclusiva

Notă: În cazul în care acest proiect a adunat peste 1k de like-uri puteți accesa linkul de aici pentru a verifica numărul de like-uri. Numărul se poate vedea la variabila „share_count”.

educatie-inclusiva

Titlul proiectului: Educație Incluzivă în școlile prahovene

Organizația: ARES’EL

145 de tineri cu oportunități reduse din județul Prahova au fost implicați în dezvoltarea unui sistem sustenabil de incluziune socială a tinerilor cu oportunități reduse în general și a tinerilor romi în special. Activitățile în care aceștia au fost implicați sunt: caravana, cafeneaua publică, seminar, laborator și dezbateri.

Rezultatele proiectului: 305 participanți în cadrul proiectului, 20 de parteneri implicați în proiect, 145 de tineri cu oportunități reduse incluși prin intermediul activităților proiectului, un site al proiectului, o strategie de incluziune a tinerilor cu oportunități reduse realizată cu ajutorul beneficiarilor proiectului.

turneul

Notă: În cazul în care acest proiect a adunat peste 1k de like-uri puteți accesa linkul de aici pentru a verifica numărul de like-uri. Numărul se poate vedea la variabila „share_count”.

turneul

PROIECT: Turneul Binelui

Organizația: Asociația Impact Bistrița

Asociația Impact Bistrița susține dezvoltarea voluntariatului și a simțul civic, prin susținerea tinerilor cu inițiativă. De asemenea, ne dorim ca fiecare copil să poată zâmbi, chiar dacă provine dintr-o familie defavorizată, motiv pentru care asociația a derulat proiectul “Turneul Binelui”, la inițiativa voluntarilor. Beneficiarii proiectului sunt 350 de copii proveniți din 95 de familii din zone rurale, în care condiţiile economice dificile îngreunează accesul la educaţie. Prin intermediul activităților proiectului aceștia au primit donații: haine, rechizite și dulciuri. Proiectul a pornit de la o idee simplă: credem că fiecare copil are potențial, iar pentru a reuși are nevoie de o pregătire corespunzătoare și de asigurarea unor condiții decente de trai. Ne dorim să fim prezenți cât mai mult în aceste comunităţi rurale și să recream contextul social din care provin copiii, pentru a evita riscul de sărăcie şi excluziune socială Proiectul privit din perspectiva tinerilor voluntari implicați a avut ca scop dezvoltarea în rândul a 100 de tineri a competențelor sociale și civice necesare realizării de acțiuni utile comunității locale pe durata proiectului. Orice implicare în activităţi de voluntariat implică o formă de învăţare socială, chiar dacă de multe ori aceasta nu este conştientizată, dezvoltă abilităţi şi competenţe sociale. Voluntarul este un fel de arhitect ‘amator’ care lucrează pentru crearea unei lumi mai frumoase şi mai colorate. Într-un mediu în care culorile încep să îşi piardă din strălucire şi intensitate, el găseşte şi aduce în prim plan acele elemente care să întreţină cât de cât liniile esenţiale din tablou.

 

eu-tu

Notă: În cazul în care acest proiect a adunat peste 1k de like-uri puteți accesa linkul de aici pentru a verifica numărul de like-uri. Numărul se poate vedea la variabila „share_count”.

eu-tu

Titlu proiect: Eu, Tu, El, Ea, Noi ne Reprezentăm!

Organizația: Asociația Desenăm viitorul tău

Unul din cele mai importante rezultate al proiectului și totodată inovator la nivel național a fost înfiinţarea Consiliului Tinerilor Instituţionalizaţi care deși va avea doar un rol consultativ, va oferi posibilitatea acestor tineri de a se organiza, de a deveni responsabili şi de a se implica în mod activ în problemele care le întâmpină în sistem. Cu toate că mulți dintre ei au dezvoltat în perioada instituționalizării vulnerabilități emoționale și afective, aceștia au reușit să se organizeze în 25 de județe și să formeze o coaliție pentru o țară în care drepturile și vocea lor contează în societate. Au reușit să obțină sprijin necondiționat din partea oamenilor specialiști din diferite aparate ministeriale de resort, în care aceștia au fost implicați în decizii, propuneri privind îmbunătățirea condițiilor de viață în centrele de plasament, aportul acestora în identificarea unor soluții privind abuzuri din sistem, semnalarea cazurilor de violuri, abuzuri fizice și emoționale (au fost sesizate în număr de 250 din iunie de când a fost înființat Consiliul Tinerilor Instituționalizați).