7 noiembrie 2016

Învățare noformală

nomad

Notă: În cazul în care acest proiect a adunat peste 1k de like-uri puteți accesa linkul de aici pentru a verifica numărul de like-uri. Numărul se poate vedea la variabila „share_count”.

nomad

Titlu proiect: Caravana NOMAD – Educație nonformală

Organizația: A4ACTION – Asociația pentru Inițiative și Dezvoltare Continuă

Proiectul NOMAD – CARAVANA DE EDUCAȚIE NONFORMALĂ a fost dezvoltat sub forma unei caravane prin care s-a urmărit realizarea a 6 evenimente de educaţie nonformală în 6 locaţii diferite din Judeţul Ilfov: Snagov, Brăneşti, Vidra, Otopeni, Corbeanca şi Buftea. Activitățile de educație nonformală desfășurate au fost: activități de timp teambuilding (desfășurate outdoor), ateliere homemade, Storytelling, Târg de ONG-uri pentru ONG-urile din Ilfov și Bibliotecă Vie.

În cadrul acestui proiect peste 5.000 tineri au fost informați despre metode de petrecere a timpului liber prin intermediul platformei de socializare Facebook (a celor 5 pagini ale partenerilor) și 330 tineri au devenit ambasadori ai proiectului prin participarea în cadrul activităţilor de educaţie nonformală realizate în fiecare dintre cele 6 localităţi prin care caravana trecut.

Proiectul a fost desfășurat în perioada 01 august 2015 – 31 octombrie 2015 și a fost implementat în parteneriat cu următoarele ONG-uri din Ilfov: Asociația Geo Club, Asociaţia de Tineret MOTION, Rise and Shine Youth Association și Asociaţia D.G.T.

pro

Notă: În cazul în care acest proiect a adunat peste 1k de like-uri puteți accesa linkul de aici pentru a verifica numărul de like-uri. Numărul se poate vedea la variabila „share_count”.

pro

Titlu proiect: ProVEȘTI Digitale

Organizația: Asociația Tinerii Voluntari – Valea Călugărească

Având ca scop creșterea vizibilităţii ONG-urilor de tineret prahovene, proiectul și-a propus să dezvolte competenţele în utilizarea programelor digitale pentru reprezentanţi ai 14 ONG-uri, astfel încât activităţile lor să fie atractive pentru tinerii care doresc să se implice în activităţile de voluntariat.

În cadrul proiectului au fost organizate două ateliere de lucru: unul care a urmărit dezvoltarea competenţelor de comunicare media (organizat în Ploiești) și celălalt a urmărit dezvoltarea competenţelor digitale (organizat în Sibiu).

Conţinuturile au fost abordate utilizându-se metode nonformale.

În primul atelier de lucru au fost prezentate informaţii generale despre comunicare, tehnici de comunicare în social media, comunicare publicitară (utilizarea afișelor în campaniile de promovare), rolul website-ului, comunicatul online de presă, utilizarea Facebook-ului pentru comunicarea interpersonală.

În al doilea atelier de lucru au fost prezentate programele Movie Maker și Audacity. Tinerii au realizat filme digitale utilizând fotografiile realizate pe parcursul deplasării spre Sibiu. Acești tineri au asigurat vizibilitatea ONG-ului din care provin, prin proiectarea de povești digitale din activităţile propriilor organizaţii.

Evenimentul final al proiectului s-a adresat tinerilor liceeni care doresc să aleagă voluntariatul ca un mijloc de a se implica în activităţi comunitare. Au fost prezente 100 persoane, reprezentanţi ai altor ONG-uri, reprezentanţi ai instituţiilor care lucrează cu tineri și reprezentanţi ai autorităţilor.

exce

Notă: În cazul în care acest proiect a adunat peste 1k de like-uri puteți accesa linkul de aici pentru a verifica numărul de like-uri. Numărul se poate vedea la variabila „share_count”.

exce

Titlu proiect: Excepționalii 2016

Organizația: Asociația Școala de Valori

Pentru o săptămână, s-au adunat la București, 77 de tineri cu vârsta cuprinsă între 16 și 19 ani, dornici să schimbe lumea. Alături de ei au fost antreprenori de succes, oameni model din comunitatea business și traineri cu experiență din Școala de Valori pentru a crea un context în care să creștem împreună. Din 2014, am început să formăm o comunitate de tineri activi cu inițiativă și curaj, care dezvoltă proiecte sau activități educative și stimulează astfel spiritul de inițiativă și dorința de acțiune a colegilor de generație din orașele în care locuiesc.

Comunitatea Excepţionalii 2016 este formată din: 15 Antreprenori începători – tineri activi, freelanceri, cu abilități de leadership, inițiative de business sau proiecte de tip ONG; 10 Inovatori şi Inventatori – pasionați de știință; 31 Contribuitori în societate – voluntari și activiști cu atitudine, rezultate și vechime în implicarea socială; 3 Modelatori de opinie – tineri care au propriul blog, canal de YouTube, au participat la TEDx sau au apărut în presă, cu abilități excelente de public speaking; 16 Performeri inspiraţionali – adolescenţi cu performanțe deosebite în domeniul: artistic, sportiv, academic. Participanții au trecut printr-un program educativ non-formal şi inovator, alcătuit din mai multe experiențe ce se completează, pentru a-i ajuta să își dezvolte încrederea în sine și curajul de a își pune ideile în practică. Alături de oameni model, traineri și mentori, de la începutul proiectului până la evenimentul de follow-up, care a marcat încheierea tuturor proiectelor pe care și le-au propus în cadrul programului, participanții au beneficiat de un parcurs educațional inovativ și inedit.